Jumaat, 12 September 2014

Time Passes But Memories Will Always Remain

Hari ini, aku masih disini,
Esok lusa belum tentu lagi,
Mungkin aku akan pergi,
Meninggalkan kau disini,
Membiarkan kau terus menanti dan menanti,
Atau mungkin saja kau yang akan pergi,
Setelah lelah menanti sendiri,
Pergi dari sini untuk kejar apa yang kau impi,
Atau juga pergi untuk cari pengganti,
Mengisi hari-hari yang bakal kau lalui nanti,
Walau siapa dan apa pun yang kau temui,
Moga ianya bawa kau lebih dekat dengan Ilahi,
Dan, andainya aku yang ditakdirkan masih disini,
Atau yang mengambil langkah untuk pergi,
Hanya satu boleh aku janji,
Aku akan sentiasa mengingati,
Engkau yang aku semat dihati,
Engkau yang aku sebut lewat doa hari-hari,
Engkau yang aku panggil teman sejati....

Nukilan Hafizah Radzak 12092014

p/s: Rindu teman-teman sejati. Semakin terpisah mengejar cita-cita. Bertemu, berpisah, bertemu teman baru, semoga yang lama tak terus dilupa, tersemat terpahat kuat dalam hati dan sanubari. Miss all the memories. Counting days to meet my bffs...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan