Khamis, 18 September 2014

Coretan Hati Surat Ungu Untuk Nuha

Assalamu'alaikum wbt..
Hari tu mengulang lagi Surat Ungu Untuk Nuha,
Tiba-tiba hati mencoret kata,
Tangan terus bekerja pantas melarikan pena..
Mak cik Raja, kirimkan ini pada Haji Yatim....

Usah dicemburui dia yang telah pergi,
Dia yang pernah tersemat di hati,
Kerana dia hanyalah secebis masa silam,
Yang aku harap tidak akan berulang lagi,
Usah dicemburui masa laluku,
Kerana sudah kukikis dia,
Biar tiada bekas di hati,
Biar punah dan mati segala rasa,
Agar mudah untuk aku isi,
Kau yang sentiasa menanti,
Kau yang sentiasa mengasihi,
Kau yang aku tidak sedari,
Anugerah Dia untuk aku syukuri....

p/s: Sedang membaca karya terbaru Noor Suraya, novelis yang tak pernah sekalipun mengecewakan saya. Cerita yang membuai rasa dan sangat dekat di jiwa. Bukan hanya cerita cinta semata.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan