Isnin, 25 Ogos 2014

Beri Aku Ruang


                                 
Engkau kira aku ini siapa,
Sama sahaja sepertimu,
Walaupun engkau lebihnya banyak dariku,
Sudah berjalan,
Bahkan berlari,
Sedangkan aku baru bertatih,
Kadang tersadung terus jatuh,
Harusku kutip kuat,
Harusku sematnya erat,
Harusku lawan sesak dan penat,
Untukku terus bangun,
Bukan mudah,
Bahkan kadangnya kurasa amat payah,
Namun,
Apa yang kau lalui,
Sudah aku tempuh,
Sudah aku hadam,
Sudah rasa letih dan perih untuk aku ulang,
Cuma satu pintaku saat ini,
Cukup untuk faham,
Aku juga perlu waktu dan ruang untuk seorang,
Perlu ada waktu dan ruang untuk ku terima maknanya kehidupan,
Takdirnya sudah begitu,
Takdirnya yang menentu,
Alhamdulillah, ku masih punya Dia sepanjang waktu,
Buat tunjuk jalan saat buntu.
Tiada lain ku pinta,
Cukup dengan hanya faham,
Aku juga perlukan ruang.
 ~hafizahradzak 25082014~

p/s:Kadang-kadang manusia jadi lupa yang kesabaran itu juga ada limitnya. Ampunkan aku Ya Allah, Kuatkan aku untuk menghadapi mehnah kehidupan...amiin




Tiada ulasan:

Catat Ulasan