Ahad, 24 November 2013

Rindu Itu Datang Lagi

  



Rindu itu fitrah..
Fitrah itu apabila kena cara urusnya akan jadi barakah,
Tapi, awas..Andai tersilap langkah membawa kepada fitnah

Rindu itu datang lagi

Apabila rindu itu datang lagi
Ke mana hendak ku tepis pergi
Andai itu kemahuan hati
Haruskah aku turuti pasti?

Dan, apabila rindu itu datang lagi
Aku hanya mampu menangis sepi
Memanjat doa dalam hati
Agar harapan dikabulkan Ilahi

Untuk aku seorang biasa ini
Tiada apa yang aku mampu selain berserah diri
Pada DIA Ya Rabbul Izzati
Yang meniup rindu ini ke hati

Ku titip doa setiap hari
Moga fitrah ini jadi penguat diri
Bukan fitnah menjerut hati
Menghumban diri ke jalan mati

Andai kelak rindu itu datang lagi
Kuatkan aku untuk terus berdiri
Agar ia tidak melalaikan hati
Tambah penguat jati diri
Untuk dia yang halal dirindui

Nukilan: Hafizah Radzak

p/s: jangan salah sangka pada saya, saya tidak bercinta bahkan tidak pernah sekalipun bercinta..Tapi, kadang-kadang rindu itu datang bertandang. Ya, saya rindu, rindu pada dia yang saya nanti dengan penuh sabar.. In syaa Allah, dia yang sudah Allah takdirkan buat saya, dia yang akan bawa saya ke syurga....=) terjiwang malam-malam dek baru lepas habiskan Surat Ungu Untuk Nuha karya Noor Suraya.. =D

2 ulasan:

  1. tak sangka fizah pandai berpuisi. sedap sangat :). insyaAllah, nanti kite doakan awak ye

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehe....sekali sekala....in syaa Allah, terima kasih awak..semoga dipermudahkan segala urusannya nanti ya,, =)

      Padam